Està format pel Gabinet de Presidència, que coordina els serveis de Documentació, Gabinet de Comunicació i l'Oficina Pressupostària.
La Presidència constitueix un òrgan actiu i unipersonal, amb facultats pròpies i diferenciades de les corresponents a la corporació respecte a la qual assumeix la seua representació. Les seues funcions i competències principals són la presidència dels òrgans executius i consultius de la institució –excepte delegació expressa-, la qual cosa significa la convocatòria d’aquests, sent el Ple el màxim òrgan de representació i decisions, seguit de la Junta de Govern i comissions informatives.
També s’encarrega del servei de Documentació de Presidència, que recull periòdicament les dades i xifres oficials més rellevants de la província. Depenen d’aquest gabinet el servei de Protocol i el Gabinet de Comunicació.
L’Oficina Pressupostària és una unitat de suport a la Presidència i que treballa en col·laboració amb la Intervenció en el control dels comptes de la institució. Sobre ella, recau el pes de la redacció del Pressupost anual.
Notícies
![](https://www.diputacionalicante.es/wp-content/uploads/2021/07/070721-Pleno-02.jpg)
El pleno aprueba la modificación de crédito para dotar con 10 millones de euros el Plan +Agua
![](https://www.diputacionalicante.es/wp-content/uploads/2021/02/021721-pleno-extraordinario.jpg)
El pleno de la Diputación aprueba 24 millones de euros en ayudas a pymes y autónomos afectados por el Covid
![](https://www.diputacionalicante.es/wp-content/uploads/2021/01/123020-pleno-extraordinario-presupuestos.jpg)
Aprobado sin ningún voto en contra el presupuesto de la Diputación de Alicante para 2021
![](https://www.diputacionalicante.es/wp-content/uploads/2020/10/Reunion-AESEC.jpg)