Està format pel Gabinet de Presidència, que coordina els serveis de Documentació, Gabinet de Comunicació i l'Oficina Pressupostària.
La Presidència constitueix un òrgan actiu i unipersonal, amb facultats pròpies i diferenciades de les corresponents a la corporació respecte a la qual assumeix la seua representació. Les seues funcions i competències principals són la presidència dels òrgans executius i consultius de la institució –excepte delegació expressa-, la qual cosa significa la convocatòria d’aquests, sent el Ple el màxim òrgan de representació i decisions, seguit de la Junta de Govern i comissions informatives.
També s’encarrega del servei de Documentació de Presidència, que recull periòdicament les dades i xifres oficials més rellevants de la província. Depenen d’aquest gabinet el servei de Protocol i el Gabinet de Comunicació.
L’Oficina Pressupostària és una unitat de suport a la Presidència i que treballa en col·laboració amb la Intervenció en el control dels comptes de la institució. Sobre ella, recau el pes de la redacció del Pressupost anual.
Notícies
![](https://www.diputacionalicante.es/wp-content/uploads/2022/11/Mazon-jornada-FVMP-3.jpeg)
Mazón apuesta por una alianza “de manos tendidas” para abordar la segunda descentralización en España
![](https://www.diputacionalicante.es/wp-content/uploads/2022/11/110922-pleno-ordinario-2.jpg)
La Diputación aprueba los 4,4 millones de euros para la adquisición de los terrenos del centro de congresos de Elche
![](https://www.diputacionalicante.es/wp-content/uploads/2022/11/HJ2A2879.jpg)